5. Az információs társadalom Órakeret 4 óra
5.1. Az információkezelés jogi és etikai vonatkozásai
5.1.1. Az adatvédelmi alapfogalmakkal és az információhitelesség megőrzési technikáival való megismerkedés
5.1.1.1. Adatvédelmi fogalmak ismerete.
5.1.1.2. Az információforrások hitelességének értékelése.
5.1.1.3. Informatikai eszközök etikus használata.
5.1.2. Szerzői jogi alapfogalmak. Az infokommunikációs publikálási szabályok megismerése
5.1.2.1. Szerzői joggal kapcsolatos alapfogalmak megismerése.
5.1.2.2. Az infokommunikációs publikálási szabályok megismerése.
5.1.3. Az információ és az informatika gazdaságra, környezetre, kultúrára, személyiségre, egészségre gyakorolt hatásának megismerése
5.1.3.1. A globális információs társadalom jellemzői.
5.1.3.2. Az informatikai kultúra jellemzői.
5.1.3.3. Az informatikai fejlesztések gazdasági, környezeti, kulturális hatásainak felismerése.
5.1.3.4. Az informatikai eszközök használatának következményei a személyiségre és az egészségre vonatkozóan.
5.1.3.5. Információs- és kommunikációs rendszerek felépítése, jelentőségük.
5.2. Az e-szolgáltatások szerepe és használata
5.2.1. Az e-szolgáltatások előnyeinek és veszélyeinek, biztonsági vonatkozásainak feltérképezése
5.2.1.1. Az elektronikus szolgáltatások hétköznapi életben betöltött szerepének felismerése.
5.2.1.2. Elektronikus szolgáltatások megismerése, kritikus használata, értékelése.
5.2.1.3. Az elektronikus szolgáltatások előnyeinek és veszélyeinek felismerése.
5.2.1.4. A mindennapi tevékenységekben és a fogyasztói szokásokban megnyilvánuló egészség- és környezettudatosság.
5.2.1.5. Összetett technológiai, társadalmi és ökológiai rendszerek elemzése.
5.2.2. A fogyasztói viselkedést befolyásoló technikák felismerése a médiában
5.2.2.1. Fogyasztói szükségletek azonosítása.
5.2.2.2. A fogyasztói viselkedést befolyásoló módszerek megfigyelése és azonosítása. Tudatos vásárlókép kialakítása.